7 Ocak 2016 Perşembe

Tatil -3 Almanya'da alışveriş :)

İlk öncellikle anneannemin oturduğu yer Ludwigsburg ,oranın çok tarihi eser evleri var diyebilirim ...

Böyle bir evim olsun isterim , bahçesi var ,görünüşü şirin sade bir ev . Anneannemin oturduğu yerde hep bu tür evler bulunuyor . 






Kaldığımız yer ile çarşı arası 15 dk yürüyüş mesafesi o konuda şanslıydık ,Yürüken havanın ne kadar soğuk olduğunu farkettik :) 
Çoğunuz biliyordur ama ben yine bahsetmek istiyorum . Almanya'da ilk öncellik yayalardır. Karşıdan karşıya geçerken yaya ışıkları bulunmakta burada da var ama kimse uygulamıyor . yeşil yandığında karşıya geçiyorsunuz. Yada yaya geçiti olduğu yer de araba duruyor ve siz karşıya geçebiliyorsunuz.Bizim burada sen bir karşıya geç ,yemediğin azar kalmaz (ölüme mi susadın vs ..) Ya da sigara içilen yerler sarı kare ortasında kültabağı herkes o karenin içinde içmek zorunda ...





Sıklıkla söylüyorum en sevdiğim dönemler ... Noel babalı çikolatalar :)


Renk renk ,çeşit çeşit 








Gördüğünüz gibi alışveriş sepetimiz dolu, Koçişko da biraların her çeşidini denedi , Normal suyu 0,30 cente alıyorsun birayı 0,70 cent ne komik değil mi :) (bira markasına göre değişiyor) Yerli rakımız 18 euro iken biz 100 tl falan alıyoruz . Kendi malımızı pahalıya alıyoruz !!





Burada süslemelere hayran kalıyorum ,insanın hepsini alası geliyor .Burada böyle olsa ben kesin bir çok şey alırım ... Bavul da kilo hakkım olsa neler neler alırdım kim bilir ...








Bu dönemlerin tek negativ olayı 4 gün tüm dükkanların kapalı olması , önceden 4 günlük alışveriş yapman lazım ve acaib dolu oluyor kasa da acaib bir sıra oluyor insanın alışveriş hevesi kalmıyor  diyebilirim .Ya da gezilecek yerler dolu herkes tatil diye oralara gidiyor . Bir daha başka dönemler de gidebiliriz diye konuştuk eşimle ...
Alışveriş güzel bir şey yaaa :)



11 yorum:

  1. Şahane bir dinlence olmuş bu tatil senin için :)
    Hem sevdiklerini görmüşsün hem de güzel zamanlar geçirmişsin...
    Ne mutlu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel geçti , zaman çabucak geçti ve tam gittiğimiz gün kar yağdı :(

      Sil
  2. Rengarenk nesnelerin içinde alışveriş yapılırken çıldırmak olağan oluyordur heralde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma hem de nasıl insan deli oluyor hepsini alası geliyor :)

      Sil
  3. Evet ya alışveriş çok güzel bişi :)Özellikle yılbaşı dönemi her yer daha bi canlanıyor ya insandaki alışveriş isteği de artıyor :)

    YanıtlaSil
  4. Aynı zamanlarda Almanya'ya gidip dönmüşüz. O 4 günlük her yerin kapalı olduğu zamanlar yüzünden alışverişte istediğim performansı sergileyemedim ama ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynu fikirdeyim bende :) ama ne kadar tesadüf aynı zamanlarda gitmişiz.

      Sil
  5. Saka bir yana Almanlar bu dört günde öleceklerini mi saniyorlar ne. Carsi pazar hep dolu. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle hahaha:) İsyan ettim resmen sanırım artık noel yılbaşı bitsin ondan sonra gideceğim

      Sil