9 Ocak 2016 Cumartesi

Tatil 4 - Almanya 'da Dondurma Keyfi

Selamlar ,
Almanya'ya gidipte dondurma yemeden dönmem imkansız gibi bir şeydir. Menü kartınız var içinden çıkamazsınız ne yesem diye ...
Noel dönemi olduğu için masalar bile süslenmişti...




Canım anneannem yoğurtlu meyveli (meyvenin adının türkçesinş bilemedim ) bir dondurma tercih etti



Koçişko likörlü bir dondurma seçti 


Ben yine her zaman ki gibi en sevdiğim spagetti eis yedim :)
Görünüşü pek güzel olmasa da hayranım ben bu dondurmaya ... Küçükken gerçek makarnadan yapıldığını sanırdım ve asla yemezdim ta ki annem bana anlatasıya kadar ne olduğunu öğrendim .
vanilyalı dondurmayı makarna gibi bir makine ile sıkıyorlar üstüne çilek sos ve beyaz çikolta koyuyorlar .Biz de afiyetle yiyoruz :)


Bunu ilk defa gördüm sanırım moda olmuş , gülleri mumyalıyorlar daha uzun dursun diye , çok güzel gözüküyor.Bir kaç çeşit renk renk yapmışlar ...

Almanya'ya yolunuz düşerse mutlaka dondurma yemeği unutmayın :)

10 yorum:

  1. Anneanneninki tam benim favorim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben ondan da denedim gerçekten güzeldi :)

      Sil
  2. Afiyet olsun Nesrincim. Valla çocukluktan gelen alışkanlık sanırım kış gelince dondurma ile ilişkim kesiliyor :) Çocukken annem kışın dondurma yedirmezdi, beynim şartlanmış artık ben de yemiyorum :))Ama bu fotoğraflara bakınca canım istedi valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rhametli babaannem de kışın hep bize yedirtmezmiş rahmetli annem ne zaman gizli gizli bize yedirtse biz hasta olurmuşuz :) Ben ama seviyorum yaz kış dinlemeden canım istiyorsa yerim yani :)

      Sil
  3. Çok İlginç dondurmalar. Likörlü olanı merak ettim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke dondurma kartının fotoğrafını çekseymişim tüh .. vanilya dondurma ağırlıklı sanırım sosunda likör var diye biliyorum

      Sil
  4. Kesinlikle katiliyorum, Almanya'nin dondurmalari bir baskadir (benim icin herseyi bir baskadir...hele ekmekleri):)

    Ve evet...likörlü olanin sosunda likör var. Amarena kirazli mesela. Liköre yatirilmis kirazlar...cok severim:) Ya da "Eierlikör"lü örnegin, yumurta likörü (yumurta olduguna bakip iiii demeyin, harika birseydir), ya da Karamel likörlü (Bailey's)

    Diger tatil yazilarini da keyifle okudum Nesrin, cok sevindim senin adina, ne güzel bir tatil gecirmissiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende hoşgeldin diyeyim sana , baileys yemişti gökhan , gerçekten her şeyi bambaşka peyniri salamları her bişeyi yaaa :)

      Sil
  5. Ay anneannenin yedigi Johannisbeeren ya canim, TÜrkiyede yetismeyen bir meyve. O yüzden adi benimde aklima gelmedi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah doğru dedin :) Ay bir ara johannisbeeren hariboya benzer şekerleri vardı hala var mo ki ?

      Sil