11 Ocak 2016 Pazartesi

Tatil 5 - Mezar Ziyaretleri

Burada nasıl bayramlar da mezarlıklara ziyarete gidiliyorsa Almanya' da da öyle . Dayım ve büyükanneannemin mezarlıklar 3 saat uzaklık da olduğu için gidemedik ama dedemin kayınvalidesinin ve oğlunun mezarına gittik . Benim Almanya'da ki dedem üvey dedem öz dedem ben bebeken ölmüş bu yüzden ben dede olarak üvey dedemi bilirim ,çok da severim 




Yine mumyalanmış güller noel için süsleme yapılmış 



Dedemin eski eşi kanserden ölmüş burada ise yatan eski eşinin annesi . Çok severdik birbirimizi ,soyadı Gans yani ördek demek o yüzden ona gittiğimizde genelde ördek ile ilgili şeyler aldığımı hatırlıyorum :)


Dedemin oğlu ve eşi . Eşi kanserden ölmüş çok uzun zaman önce oğluda ölünce ikisini aynı mezara koymuşlar ...
Almanya'da mezarları kiralıyorsun 10-20-30 yıllık diye hatırlıyorum . Çok tuhaf geldi bana nasıl olur diye... 20 yıllık anlaşman varsa bittiğinde gidiyorsun mezar taşını alıyorsun ve oraya sonra yeni biri öldüğünde o gömülüyor. Ben istemezdim yani öyle bir şey.Mesela dayım 5 yıl sonra bitecek devam da kiralayamıyormuşsun her yörenin farklı kuralları var ...




Burada ise ölenler istenirse yakılıyor ,küllerini kavonoza koyup bu tarz yerlere koyuluyor. Anneannem de hep der eğer ölürsem beni yakın denize atın diye ... Bende yapma etme diyorum böyle vasiyet verme sonra ben denize bir daha giremem diye şakalaşıyoruz ... Allah gecinden versin diyelim :)








Burada yine yakılarak koyulan mezar taşları bu benim daha çok hoşuma gitti diyebilirim 


8 yorum:

  1. Belki okuduğum kitaplardan ya da izlediğim filmlerden. Haçlı mezarlıklar bana hep esrarengiz gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki ondandır, ben gidince genelde geziyorum biraz ilgimi çekiyor mezar taşları , sonra da bebek mezarı bölümüne gidince çok üzülüyorum :(

      Sil
  2. Almanya'da bir gitmediğm mezar yerler kalmıştı. Onu da sen benim için gezmişsin.

    YanıtlaSil
  3. Selam , bende Paristeyken mezarlık ziyareti yapmıştım. Ev gibiydi bazıları Yılmaz Güney ve Ahmet Kaya'nın mezarına eşim götürmüştü. birde Yunanistanda mezarlık ziyareti yapmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bazılar çok farklı geldi banada , ne de güzel yapmışsınız :)

      Sil
  4. Ah tekrar kiralanmadigini süre bittikten sonra bilmiyordum :( Soktayim. Ben hristiyan mezarliginda bile huzur buluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı mezarlıklarda kiralayabiliyormuşsun değişiyormuş . Evet bende şok içinde kalmıştım ilk duyduğumda... İnanır mısın bende öyle ... ilgimi çekiyor resmen içinde geziyorum ...

      Sil