19 Şubat 2016 Cuma

Müşterilerle Anılarım

Evvvvettt uzun zamandır bu yazıyı yazmıyordum .
Başlayalım yine yazmaya
Bilenler bilir , bilmeyenlerede kısa bir özet geçeyim . Biz otellere  toptan ve  ev tekstili ,beyaz eşya , porselen , yatak vs ürünlerini satıyoruz . Ben aslında daha çok toptan satınalma işlemlerine bakıyorum ama sık sık mağazanın içine girip satışlarda yapıyorum . Kısacası nerede boşluk varsa ben oraya koşturuyorum desem yeridir :)
Benim de müşteri anılarım sık sık oluyor bunlarla ilgili bir kaç yazım olmuştu .


-Bir bayan geldi , arkadaşı ile birlikte evine beyaz eşya alacaklarmış baştan aşağı düzecekmiş. Diyorum ürünleri seçin ben size fiyatlarda yardımcı olurum . Yok efendim şuan ne seçeceğini bilmiyormuş ,ben ona ortalama ne alırsa örenğin %20 iskonto var diyecekmişim , öyle bir sistem olmadığını söyledim .(beyaz eşyada gerçekten de öyle bazen kampanyaya giriyor 50 tl kazanıyorsun bazen de 300 tl beğendiğin ürüne göre fiyarlar değişiyor )Kadın baya bozuldu neden ben anlam veremedim . Sonra babam geldi , babam çok sever müşteriler ile ilgilenmeyi , Beni şikayet etti , ben müşteriler ile ilgilenmeyi bilmiyormuşum diye , ona iskotno oranını söylememişim diye .Babamda kızım iyi bilir aslında demek anlaşamadığınız bir konu oldu sanırım dedi , ve  iskonto ile ilgili benim söylediğimin aynısını babam söyleyince kadın nedense anladı . Sonuç olarak ürünleri almadı .

-Geçenlerde sahilde yürüyorum , benim bile gitmediğim pahalı bir resturanta bize borçlu olan çocuk kahvaltı yapıyor ve birileri ile sohbet ediyor. Çocuğu kaç kere aradım durumum yok falan filan diye yalan dolan şeyler söylüyor bana . Çocuğu ben orada gördüm ya inan o kahvaltıyı kafasından aşağıya dökesim geldi.! Gidip laf söyleyecektimde eşim saçmalama dedi  Çocuk beni gördü kafasını çevirdi hemen ... Allah bildiği gibi yapsın ..

- Bu benim en sevdiğim müşterim !!!!!!!!!!!! Acelem var acelem var bana hemen yatak fiyatı verir misiniz ? Beni şu şu otel sahibi gönderdi. Söyledim tamam diyip gitti . Bir kaç gün sonra gelip bana ne dese beğenirsiniz ben yatağımı başka bir yerden aldım . İyi halt yedin diyesim geldi. Saatlerce bakar bakar bana indirim yap diye yalvarır eder. .. Allah var sık sık geliyor . Geçen akşam tam çıkacağım işten yine geldi neyse ilgilendim ben . kolleksiyon çay bardağının inatla gürala ait olduğunu söylüyor bana ben hayır diyorum kendi malımı biliyorum . Pahalı geldi fiyatı ve
* ben nereye oturabilirim , internetten fiyatlara bakacağım daha ucuzsa oradan alacağım dedi !!
oturacak yer gösterdim yarım saat internette gezdi , sonuç olarak bende daha ucuz olduğunu gördü ve benden aldı . Bitmediiii hiç abartmıyorum saat 6 da girdi biz 7 de kapatıyoruz o , saat 8 de çıktı dükkandan . Bir şeyler beğeniyor elimde yok diğer dükkanı ara orada vardır . diyorum orası kapandı olsun ara ara !!Sonra da tabak aldı ve dışardaki tabaklardan olsun onlar daha büyük diyor ben hayır hepsi aynı diyorum yok dışarıdaki daha büyükmüş içerideki küçükmüş .Yan yana tuttum gösterdim inanmadı bende onun istediği yerden verdim tabakları . Sonra elinde çok fazla malzeme varmış nasıl götürecekmiş arabanız var mı dedi var dedim götürürüm sizi . Sonra allahtan erkek arkadaşı geldi ve ben götürmek zorunda kalmadım ! İnanın sonuç olarak o 2 saat ilgilenmemin karşılığı 200 tl cik oldu . Olsun müşteri müşteridir belkide ileride 500 tl lik bir alışveriş yapar .

Daha hikaye çok bende ama unutuyorum sanırım ben bir kenara not alayım sonra yazarım burada :)

sağlıcakla kalın :)








10 yorum:

  1. Sizi bayağı bir üzmüş bu müşteriler, takılmayın lütfen siz iyi olmaya ve işinizi iyi yapmaya devam edin. Mutlaka Mükafatını göreceksiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) seviyorum işimi .İyi müşterilerim de var böyle beni üzenlerde oluyor :)

      Sil
  2. :) keyifli bir yazı olmus ahhh bu bogulası müşteriler

    YanıtlaSil
  3. durumum yok derler sonra en pahalı yerde yemek yerler ne denir ki şimdi :/ müşterilerinizi ben boğsam sakıncası olur mu :D

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
  4. Allah size sabır versin o son olayda ben olsam bütün tabakları kafasında kırardım. Iyi durmuşsunuz :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de müşteri diyologlu bir iş yaptığım için seni çok iyi anlıyorum Nesrincim.Olay yaşanırken çok sinirli oluyoruz ama sonradan o anlar komik anılar olarak belleğimizde kalıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle sonra da böyle komik bir anı kalıyor :)

      Sil