22 Ekim 2016 Cumartesi

Anılar ..


30 Eylül annemin ölüm yıldönümüydü ,bende fotoğraf albümlerini karıştırdım ve o kadar güzel fotoğraflar çıktı ki ...
Benim çocukluğum çok mutlu geçti , bizimle ilgilenen, oyun oynayan bir annem vardı. Babam o dönemlerde çok çalışıyordu ama bizden sevgisini esirgemezdi hiç.Babaannem ve yabancı gelini annem de çok ama çok iyi anlaşırdı gerçekten anne kız gibilerdi . Babaannem kalabalık sofraları çok severdi gelenimiz gidenimiz çok olurdu .Babannem öldükten sonra bu sofralar daha azaladı sonra annem öldükten sonra iyice azaldı ...  Bende bu geleneği özel günlerde sürdürmeye çalışıyorum en sevdiklerimle ailem ile ...
 Ben şanslı bir insan olduğumu düşünüyorum ,güzel bir çocukluğum oldu en önemlisi sevgi dolu bir çocukluğum ... Annem öldükten sonra birbirimize daha çok kenetlendik . Canım annem benim ..
Şimdi sıra fotoğraflarda..





Babamın mutluluğu ne de güzel içten gülmüş ..

Sarı kafa ben :)


İki afacan ,  dedeme artık ne yapıyorsak :) 

Babam , babaannem ve halam 

Annem ve babam , ne kadar gençler ne kadar farklılar ... 16 yaşında birbirlerine aşık olmuşlar ,annem camları silerken babamı görmüş  ,babamda o zaman markete çalışıyormuş .Annem kardeşi ile hep mektup yollarmış babamda dayıma mektupları getiriyor diye hep şeker , sakız verirmiş. Birlikte büyümüşler .Yabancı gelini istemeyen Türk ailesi , Türk damadı istemeyen Alman ailesi hikayesi 
Annem 18 yaşına girer girmez Türkiye'ye kaçmışlar , annem müslüman olmuş hemen dini nikah yapmışlar , Türk adı Yasemin ..Sonra annem bilerek evlenmek için hamile kalmış sonra bizimkiler apar topar evlendirmişler .


Ben ve ablam ne bayılırız dans etmeye , babannemin yazmalarından kendimize elbiseler yapardık sonrabaşlardık oynamaya :)







Ablamın okula başladığı gün , uzun ince paket ne derseniz ,Almanya'da okulun ilk gününde içi dolu şekerlemeler vs olduğu bir paket çocuklar mutlu olsun diye böyle bir hediye verilir .


Buda benim doğum günüm , her doğum günü sabahı masamda hediyeler ve ufak bir pasta olurdu .Oyuncak bize sadece doğum günlerinde alınırdı. Bu oyuncak bebeklerim ve beslenme çantam hala duruyor bende :))))








Melek annem , güzelim canım çok özledim çok 


Babaannem ve torunları


babişko ile mangal keyfi :)



ve bu fotoğrafta annem ölmeden 3-4 gün önceydi..Bize veda eder gibi..

....mezarlığından bir fotoğraf ..
Anılar işte , iyiki bol bol fotoğraf çektirmişiz .. bu daha birinci çekmecedeki fotoğraflar 
yakında ikinci çekmeceye de bakacağım :)
Bu arada babamın anneme yazdığı aşk mektuplarını buldum resmen hüngür hüngür ağladım ne de güzel şeyler yazmışlar . Babamın anneme mektup yazacağı aklımın ucundan geçmezdi .
Benim canım ailem ..


-

24 yorum:

  1. Ah, fotoğraflar nasıl da insanın içini sıcacık yapıyor. İnsanın hatırladıkça yüreğini ısıtan hatıralara sahip olması en büyük zenginlik. Anneciğin nurlar içinde yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ne de güzel söyledin hatıralara sahip olmak çok güzel .. öpüyorum

      Sil
  2. Allah rahmet eylesin :( sanki yaşamış gibi oldum, o kadar güzel anlatmışsın ki.. Anneni nasıl kaybettiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin , annem böbrek rahatsızıydı biraz uzun bir hikaye olacak ama ...7 yıl sürdü bu rahatsızlığı .Hayatının bir bölümü hep İzmir'de geçti kötü günlerdi...Böbrek ve karaciğer nakli oldu her şey çok güzel ilerledi sonra vücudu kabul etmedi tekrar dialize girmeye başladı . Bir gün diyaliz çıkışı evde fenalaşıyor pıhtı atmış yoğun bakımda yatarken de pıhtı kalbine atıyor ve kalbi duruyor .. Annem sabah 6:30-7 sıralarında öldü ve ben uykumdan kötü bir şekilde uyandım ...Hissetim sanırım hiç inanmazdım ama hissettim . Annemin hikayesi de böyle ..

      Sil
    2. tekrardan Allah rahmet eylesin. ben de 6. hisse inanırım :(

      Sil
    3. Bende o zamandan beri inanıyorum .. tekrardan teşekkür ederim

      Sil
  3. Gerçekten şanslıymışsın ne hoş :)) Annene nasıl benziyorsun :)
    Erken bir ayrılık, ben düşünemiyorum bile böyle bir şey yaşamayı..
    Allah annene rahmet etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay teşekkür ederim, allah kimseye yaşatmasın annesizlik gerçekten çok ama çok acı bir şey .Acıbir gerçek ama Malesef zamanla alışıyorsun Anneme benzediğimi söylerler bu da beni çok mutlu ediyor .sevgiler

      Sil
  4. Allah rahmet eylesin. Çok güzel fotoğraflar, her kare mutluluğu yansıtıyor resmen :) Sevilenin vefatının arkasından insanın tek tesellisi güzel anılar oluyor ve sizin bu anılardan bolca var belli ki, şanslısınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bu konuda çok şanslıyım annem hastalanmadan önce çok ama çok güzel anılarımız var , hastalandıktan sonra da biz onu mutlu etmek için bol bol şebeklikler yapmıştık :) sevgiler

      Sil
  5. Evet benziyorsun annene yaşın benzemesin canım. Allah rahmet eylesin annene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin !, teşekkür ederim .Evet , bunu duymak beni mutlu ediyor

      Sil
  6. Çok duygulandım Nesrincim.Nur içinde yatsın anneciğin :(
    Bu arada annene çok benziyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkür ediyorum , anneme benzediğim çok söylüyorlar bu da beni çok mutlu ediyor

      Sil
  7. Nesrincim ne güzel bir çocukluk yaşamışsın..Ne güzel bir ailen var...Anneciğin erken gitmiş..Çok gençmiş daha..Ama ölüm işte sorgu suali yok..Işıklar içinde uyusun anneciğin, babaannen....Rabbim size uzun ömür versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim , gerçekten şanslıyım güzel bir çocukluğum oldu . O kadar haklısın ki ölümün sorgu suali yok ,böyle olması gerekiyormuş acı gerçek ama bunu yaşamamız gerekiyormuş ..

      Sil
  8. Allah rahmet eylesin anneciğine, huzur içinde dinlensin inşallah.
    Ne anne ne baba yeri doldurulmuyor maalesef.
    Ne hoş ki sana çok güzel anılar bırakmış :)
    Sevgiyle kal arkadaşım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim , kesinlikle öyle hepsinin yeri bambaşka . Öpüyorum koskocaman 😊

      Sil
  9. Nesrin bende çok duygulandım okurken. Allah rahmet eylesin annene. Mekanı cennet olsun. Ne güzel şeyler yaşanmış ve anılar bırakılmış arkada. Umarım benim kızımda arkamdan böyle yad eder beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım benim, çok teşekkür ederim .Sevgiler

      Sil
  10. MEKANLARI CENNET RUHLARI ŞAD OLSUN
    GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR AŞK MÜKEMMEL BAĞLILIKTA BİR AİLE VE BÖYLE GÜZEY YETİŞTİRİŞMİŞ ÇOCUKLAR...
    OKURKEN RESMEN FİLM ŞERİDİ GİBİ HAYATINIZ GEÇTİ GÖZÜMÜN ÖNÜNDEN CANIM
    BU ARADA AYNAYA BAKTIĞINDA ANNENE NE KADAR BENZEDİĞİNİEMİNİM Kİ FARKETMİŞSİNDİR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can'ım benim çok çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için , gerçekten film gibi bir hikayeleri var . Bende çok gururluyum onların evlatları olduğu için .. evet bazen babam diyor bir an bakıyorum sanki annen varmış gibi hissediyorum diyo ..

      Sil
  11. Offf...:(( anneciğin gencecik kadın ve ben de bloğunu gezerken rastladım tesadüfen, merak ettim bu kadar gencecik trafik kazası mı diye ama böbrek vs. olmasına daha üzüldüm hay Allah ya:( ne kadar yazık olmuş:( zamansız böyle genç yaşta:( mekanı cennet olsun....:( Allah sabırlar versin...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 44 yaşında gerçekten de çok genç yaşta kaybettik onu daha yaşayacağımız çok şey vardı . Torun sevgisini hiç yaşayamadı benim düğünümü göremedi daha yazacak o kadar çok şey varki .. çok teşekkür ederim dilekleriniz için .
      Sevgiler

      Sil