28 Ağustos 2017 Pazartesi

Amasya - 3


Sabuncuoğlu  Tıp ve Cerrahi Tarih Müzesi 

En ilgimi çeken müze burasıydı .O kadar çok fotoğraf çekilecek yeri vardı ki .. Ama bilerek çok fotoğraf paylaşmak istemiyorum . Gittiğinizde görmenizi isterim :) 

Müze; 1308-1309 yıllarında yapıldıktan sonra, İlhanlılar, Anadolu Selçukluları ve Osmanlı İmparatorluğu döneminde hastaların tedavi edildiği önemli bir mekân olarak, Anadolu insanına hizmet etmişti


Müzenin girişi













O dönemlede kullanılan cerrahi aletler , 




Kadın Hastalıkları için 






Kulak , burun boğaz hastalığı için 





Diş Hastalıkları 




Akıl ve ruh sağlığı bozuk olan piskolojk tedaviye ihtiyaç duyan hastaların , müzik ve su sesiyle tedavilerinin gerçekleştirmesi amacıyla kullanılan müzik ve makam unsurlarının yer aldığı müzik salonu bulunuyor .
Burçlarına göre müzikler bulunuyor onu kulaklıkla dinleyebiliyorsunuz . 
Ben gerçekten hayranlıkla gezdim .






Benim çok ilgimi çekti , gerçekten Amasya 'ya giderseniz mutlaka ziyaret etmenizi öneriyorum . 

5 yorum:

  1. Amasya'ya gidersem ziyaret ederim. Ülkemizin her köşesi medeniyet yeri olduğu için her yerde müzeler var. Her tarihin ve medeniyetin izleri var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle , ülkemiz çok değerli yerleri var .

      Sil
  2. Bütün müzeleri gezmek istiyorummmm :)

    YanıtlaSil
  3. görmedim amasya not aldım gitmeli mademsi :)

    YanıtlaSil